A fizikai aktivitás növelése több kalória felhasználását fogja eredményezni, így nemcsak gyorsabban fog fogyni, hanem olyan energialöket kap, amitől jól fogja magát érezni és csodásan fog kinézni.

 
A kalóriák nagyon fontosak - ha fogyni szeretne, több kalóriát kell elégetnie, mint amennyit bevisz a szervezetébe (a különbség nagyjából 500 kcal). A zsírégetésre a legjobb mód a kardióedzések végzése, de minden kisebb változtatás eredményhez fog vezetni az elégetett kalóriák számának növelésével.
 
Minden fizikai aktivitás - még az állás, ülés és alvás is - kalóriaégetéssel jár. Minél intenzívebb a tevékenység, annál több kalóriát igényel. Íme, néhány tipp, hogy még több kalóriát égessen a mindennapok során.
  • Ha tömegközlekedéssel szokott munkába járni,  szálljon le egy megállóval korábban, és az út többi részét tegye meg gyalog.
  • Ebédszünetben menjen el sétálni - az élénk séta óránként akár 250 kalóriát is elégedhet. Beszélje meg munkatársaival, hogy ebéd után menjenek ki egy kicsit a friss levegőre, és sétáljanak egyet!
  • A mozgólépcsők és liftek helyett használja a lépcsőt, így még több kalóriát fog felhasználni.
  • Parkoljon munkahelyétől távolabb, és inkább sétáljon egy kicsit többet.
  • Kávészünetek helyett tartson inkább "sétaszüneteket” hogy napközben is mozogjon egy kicsit.
  • Menjen sétálni, kerékpározni, görkorcsolyázni vagy uszodába az étteremben vagy bárban üldögélés helyett.
  • Játsszon a gyermekeivel mindennap legalább 15 percet.
  • Tornáztassa lábait, vagy végezzen néhány felülést tévénézés közben.
  • Ne keressen kifogást a vasalás alól - egy óra vasalás akár 110 kalóriát is eléget!
  • TÁNCOLJON! A tánc szórakoztató módja a kalóriák elégetésének! Járjon őrült táncot a kedvenc dalára, és figyelje csak meg, hogy tűnnek el a kilók!
  •  Ha teheti, végezzen némi testmozgás közvetlenül vacsora után, ez jót tesz az anyagcseréjének. Az ebédszünetben végzett 15 perces séta vagy kerékpározás nemcsak a testének, de a lelkének is jót tesz!
  • Ha edzőterembe vagy fitnessórára megy, mindenképpen olyan testmozgást válasszon, amit szívesen végez.