Az egészséges életmód a kulcs az optimális testsúly, a fittség és a magabiztosság eléréséhez. Fontos, hogy az elfogyasztott étel mennyisége arányos legyen a felhasznált energia mennyiségével. Ha fogyni szeretne, vissza kell venni a kalóriákból, vagy többet kell mozognia és növelni az energiafelhasználását. A legjobb eredmények azonban a kettő kombinációjával érhetők el. Étkezzen egészségesen, és mozogjon többet. 

 

  • Mennyi kalóriára van szükségünk egy nap?

Az alábbiak csupán körülbelüli értékek. A napi fizikai aktivitástól függően eltérhetnek a számok. Ha valaki fogyni szeretne, 500 kcal-val kevesebbet kell bevinnie, mint amennyit szokott. Eszerint, ha egy egészséges, 45 éves hölgy fogyni szeretne, 1500 kcal-át kell ennie. Ismerje meg a fizikai aktivitással elégethető kalóriamennyiségeket.

Nők 20 - 40 éves  2200 kcal
40 - 60 éves  2000 kcal
Férfiak 20 - 40 éves  2700 kcal
40 - 60 éves  2500 kcal
Lányok 15 éves kor 2600 kcal
Fiúk 15 éves kor 3000 kcal
  • • A táplálkozási piramis: az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás alapja.

A táplálkozási piramist táplálkozási szakértők fejlesztették ki. Mindez az egyes élelmiszer- típusok fontosságát mutatja, és azt, hogy ezekből milyen arányban fogyasszunk. Minél alacsonyabb szinten helyezkedik el egy adott élelmiszertípus a piramison, annál fontosabb annak fogyasztása a napi táplálkozás során.

 

Ez a piramis egy napi 1800-2000 kalóriát tartalmazó standardizált étrenden alapul.