Hogyan lehet egészséges szinten tartani a napi szénhidrátbevitelt?
  • Csökkentse/ kerülje a cukor és méz fogyasztását.
  • Kerülje a kekszeket, édességeket, csokoládét stb., vagy fogyassza csak mértékkel.
  • Egészséges nassolnivalónak válasszon gyümölcsöt. Elegendő azonban a napi 2-3 adag gyümölcs.
  • A tejtermék, mint nassolnivaló vagy desszert szintén megengedett, például egy joghurt vagy egy pohár tej.
  • Kerülje a magas cukortartalmú italokat (üdítők, gyümölcslevek, édesített tejalapú italok, energiaitalok stb.). Alternatívaként válasszon inkább valamilyen alacsony kalóriatartalmú üdítőt, például vizet, kávét vagy teát.
  • Ne hagyjon ki étkezéseket. Szervezetünknek rendszeres energia-bevitelre van szüksége. Ha túl sok idő telik el két étkezés között, akkor a vércukor-szint leesik, ami viszont cukor iránti vágyakozást okoz.
  • Válasszon finomítatlan szénhidrát-forrásokat, például teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret, barnarizst, teljes kiőrlésű gabonát, teljes kiőrlésű reggelizőpelyhet, teljes kiőrlésű lisztből készült ropogtatnivalókat stb.
  • Az édességek fogyasztása olyan szokás, amelyen lehet változtatni! Két hétig kerülje el a kekszeket, édességeket, csokoládét és üdítőitalokat. Meglátja, az édességek iránti vágyakozása csökkenni fog!
  • A napi energiafelhasználásának megfelelő mennyiségű kenyeret, burgonyát, száraztésztát és rizst egyen.
  • Helyettesítse a cukrot édesítőszerrel!